>EP Concept

EP COMCEPT の調整の要点
無駄な回転抵抗を減らす。

1 テールドライブベルトの張りぐあい。

テールパイプを限度まで引っ張る。約0.5mmほど戻す。メインローターと テールローターを固定して 少しスリップするぐらいがちょうど良い。

2 メインマストのストッパーを突っ張らない。

メインマストが 上下に約0.1mm遊びがあるようにする。

3 スタビライザーロッド の長さを注意する。

短くしない。

4 メインピッチスライダー を ベアリングを使ったものに交換する。

オプションの 部品である。

5 テールドライブベルトを駆動するシャフトに注意する。

動きにくくなりやすい。

6 テールギヤボックスの組立を注意する。

左右の部品が 前後にずれないようにする。

仮に組み立てて 印を 入れておく。

7 モーターピニオンギヤの噛み合わせを注意する。

モーター取付穴を長くする。

カバーに 穴を開ける。

下から調整できるようにする。




EP CONCEPT

Useless rotation resistance is decreased.


1. It is the adjustment of the tension of a tail drive belt.

It returns as about 0.5 mm.

The extent that slips a little and fix a main rotor and a tail rotor is good just.

2. A stopper of a main mast it stretches not.

A main mast does as there is about 0.1 mm play up and down.

3. The length of Stabilier Cnecthing Lod is paid attention.

It does not make short.

4. A main pitch slider is exchanged to the one that used a bearing.

It is a part of an option.

5. It pays attention to the shaft that drives a tail drive belt.

It is easy to become difficult to move.

6. An assembly of a tail gear box is paid attention.

So that a part of the right and left does not deviate back and forth it does.

Tentatively assembling the stamp is got inserted.

7. The meshing of motor pinion gear is paid attention.

The hole that uses it when a motor is fixed is processed long.

A hole is made to a cover.

So that it is able to adjust it from under it does.

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