My EP CONCEPT

This evening, my name is A.Takesita.
It reports about my EP - CONCEPT(kyosyo).It is standard improvement to us.
There is reliability reappearance nature.Even everybody improve and enjoy the flight of an electromotion helicopter.

MOTOR
MOTOR is 02H. made of TAMIYA. . MOTORS
02H is 13tern W wind

Pinion Gear that attaches it to a motor is 15T or 16T. . There is 16T an option Parts from KYOSHO.
Also the gear that attaches it to a tail drive shaft is 16T. It is able to use if it processes it.

I am making a hole to a face under a body. It is due to the adjustment of a gear. It can adjust easily by doing so. Make halls in under cover

Also when a smaller gear is used than 16T and it a frame immediately after a motor,It must shave.
Reconstruction is unnecessary when it is new CONCEPT SR.

Furthermore 15T 14T 13T is sale by R/Cshop ASAMI. gear etc

BATTERY
A battery uses SCRC-SP 8 packs of SANYO. 
The power supply connector is using LOCKY(Product by Syainteknika ). P of Bttery,Conectr,etc.
Be carfull to a contact defective in the case of a pure connector.

It understands that it tries to touch it with a hand after flight in the case of contact defectiveness.
If there is contact defectiveness generation feels to a connection department. My charger is KO of BX-212.

E.S.C.
E.S.C. is using NOVAC 410-MI. or 114H FUTABA. If you use a 114H. you must attachid Heat Think to it. It has cut an auto in several minutes when it does not do a radiation measure in cotyledons 114H. FUTABA114H

There is not a start switch, because 410SP is use an automobile power supply.
An attention is necessary. Is not the throttle of a transmission device rising?
Pay attention to the whether an idol up is not included.

An electro motor be because it suddenly begins to move when the power supply enters unlike an engine.

SERVO RESIVER
Servo is using micro size (JR341).
Resiver (JR NER649S).

A receiver sometimes acts be wrong by noise. An antenna is sufficient to be stuck out in the front of a body in the time. Furthermore it is as if it does it as an antenna line is sent in the front in the case that there is an influence of noise it is good.

GYRO
A gyrocompass is using a thing for an automobile. Steering for an automobile of (JR or KYOSHO controller) as for this performance is high with piezo gyro. It is possible sufficient use although there is an a little habit in an action. Furthermore PC control of A transmission device is necessary.

Furthermore the stability of a tail (ladder) for a tail pitch ring (a bearing it enters) 2 piece it faces to combine glue. It becomes 2 piece bearings and tite. Photo of Tali and modify parts


It is possible sufficient use although there is an a little habit in an action. Furthermore PC control of A transmission device is necessary. A pitch slider an option part containing a bearing by using It is.

 ROTOR
Main rotors are using standard styrene production. As for a rotor of a wooden twist reduction (made of JRC) is good performance . The flight in long time is possible. However, there is an influence of the distortion of a mixing base department. Therefore adjustment is difficult.

The flight in 5 minutes is possible constantly in this condition.


今晩は たけちゃんです。

私の EPCONCEPTについて報告します。

まあ 仲間うちでは常識的な仕様です。それだけ信頼性 再現性が有ると思います。

みなさんも ぜひ改良して 電動ヘリコプターの飛行を 楽しんでくださいね。

モーター 02H タミヤMOTORS

モーターピニオンギヤ 15T もしくは16T

16Tは KYOSHO から オプション部品が有ります。また テールドライブ

シャフトに付けるギヤが 16Tです。でも穴が大きいので工夫しても取付すれば

使用できます。

また 16Tや それより小さいギヤを使用するには モーター直後のフレームを

削らなければなりません。 新しいCONCEPT SR だと改造は不要です。

なお 15T 14T 13T は アサミ よりセットで発売されています。

gear etc

電源は サンヨーのSCRC−SP 8本パックを使用しています。

電源コネクターは ロッキー(シャインテクニカ製)を使用しています。

純正コネクターの場合接触不良に注意してください。

接触不良の場合は 飛行後に手でふれてみるとわかります。接触不良があれば

接続部に 発熱が感じられます。

充電器は KOの BX−212 です。

My charger is KO of BX-212.

S.C.R.(アンプ)は NOVAC 410−MI を使用しています。

410SPは自動車用ですのでスタートスイッチがないので 電源をいれる時には

注意が必要です。 送信器のスロットルが 上がっていないか?

アイドルアップが入っていないかなどに注意してください。

電動モーターは エンジンと違って電源が入ると急に動き出しますので。

双葉114Hでは放熱対策をしないと 数分でオートカットしてしまいます。

FUTABA114H

サーボは マイクロサイズ(JR341)を使用しています。

受信器は JRの JNR649S使っています。

なおノイズの影響が有る場合は アンテナ線を 前方に出すようにすれば良いようです。

ジャイロは 外道ジャイロ(JRもしくはKYOSHOの自動車用ステアリング

コントローラー)を使用しています。これは ピエゾジャイロで性能が高いです。 (JR or KYOSHO controller)

動作に少し癖がありますが 十分使用可能です。 なおPCコントロールの

送信器が 必要です。

なお テール(ラダー)の安定のために テールピッチリング(ベアリング入り)

を2つ 向かい合わせに接着して 遊びをなくしています。

P OF TAIL

ピッチスライダーは 同じくベアリングを使用している オプション部品を使って

います。

その他 メインローターは純正スチロール製を使っています。

JRC製の木製ねじり下げのローターも性能は良いし飛行時間も長くなるのですが

ミキシングベース部の遊びの影響がでますので調整が難しいです。

この状態で常時5分以上の飛行が可能です。