This evening, my name is A.Takesita.
It reports about my EP - CONCEPT(kyosyo).It is standard improvement to us.
There is reliability reappearance nature.Even everybody improve and enjoy the flight of an electromotion helicopter.
Pinion Gear that attaches it to a motor is 15T or 16T. .
There is 16T an option Parts from KYOSHO.
Also the gear that attaches it to a tail drive shaft is 16T.
It is able to use if it processes it.
I am making a hole to a face under a body. It is due to the adjustment of a gear. It can adjust easily by doing so. Make halls in under cover
Also when a smaller gear is used than 16T and it a frame immediately after a motor,It must shave.
Reconstruction is unnecessary when it is new CONCEPT SR.
Furthermore 15T 14T 13T is sale by R/Cshop ASAMI.
gear etc
There is not a start switch, because 410SP is use an automobile power supply.
An attention is necessary. Is not the throttle of a transmission device rising?
Pay attention to the whether an idol up is not included.
An electro motor be because it suddenly begins to move when the power supply enters unlike an engine.
A receiver sometimes acts be wrong by noise. An antenna is sufficient to be stuck out in the front of a body in the time. Furthermore it is as if it does it as an antenna line is sent in the front in the case that there is an influence of noise it is good.
Furthermore the stability of a tail (ladder) for a tail pitch ring (a bearing it enters) 2 piece it faces to combine glue. It becomes 2 piece bearings and tite. Photo of Tali and modify parts
It is possible sufficient use although there is an a little habit in an action.
Furthermore PC control of A transmission device is necessary.
A pitch slider an option part containing a bearing by using
It is.
The flight in 5 minutes is possible constantly in this condition.
私の EPCONCEPTについて報告します。
まあ 仲間うちでは常識的な仕様です。それだけ信頼性 再現性が有ると思います。
みなさんも ぜひ改良して 電動ヘリコプターの飛行を 楽しんでくださいね。
モーター 02H タミヤMOTORS
モーターピニオンギヤ 15T もしくは16T
16Tは KYOSHO から オプション部品が有ります。また テールドライブ
シャフトに付けるギヤが 16Tです。でも穴が大きいので工夫しても取付すれば
使用できます。
また 16Tや それより小さいギヤを使用するには モーター直後のフレームを
削らなければなりません。 新しいCONCEPT SR だと改造は不要です。
なお 15T 14T 13T は アサミ よりセットで発売されています。
電源は サンヨーのSCRC−SP 8本パックを使用しています。
電源コネクターは ロッキー(シャインテクニカ製)を使用しています。
純正コネクターの場合接触不良に注意してください。
接触不良の場合は 飛行後に手でふれてみるとわかります。接触不良があれば
接続部に 発熱が感じられます。
充電器は KOの BX−212 です。
S.C.R.(アンプ)は NOVAC 410−MI を使用しています。
410SPは自動車用ですのでスタートスイッチがないので 電源をいれる時には
注意が必要です。 送信器のスロットルが 上がっていないか?
アイドルアップが入っていないかなどに注意してください。
電動モーターは エンジンと違って電源が入ると急に動き出しますので。
双葉114Hでは放熱対策をしないと 数分でオートカットしてしまいます。
サーボは マイクロサイズ(JR341)を使用しています。
受信器は JRの JNR649S使っています。
なおノイズの影響が有る場合は アンテナ線を 前方に出すようにすれば良いようです。
ジャイロは 外道ジャイロ(JRもしくはKYOSHOの自動車用ステアリング
コントローラー)を使用しています。これは ピエゾジャイロで性能が高いです。 (JR or KYOSHO controller)
動作に少し癖がありますが 十分使用可能です。 なおPCコントロールの
送信器が 必要です。
なお テール(ラダー)の安定のために テールピッチリング(ベアリング入り)
を2つ 向かい合わせに接着して 遊びをなくしています。
ピッチスライダーは 同じくベアリングを使用している オプション部品を使って
います。
その他 メインローターは純正スチロール製を使っています。
JRC製の木製ねじり下げのローターも性能は良いし飛行時間も長くなるのですが
ミキシングベース部の遊びの影響がでますので調整が難しいです。
この状態で常時5分以上の飛行が可能です。